خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 15:33
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : استان ها
نیکزاد مطرح کرد:

توسعه پست فوق توزیع برق اردبیل با تأمین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: توسعه پست فوق توزیع برق با تأمین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل فاضلاب شهرهای مختلف جز اولویت‌های اصلی است که برای توسعه فاضلاب اردبیل نیز ۳۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد اظهار کرد: برای ساخت و ساز ایمن در بافت فرسوده به تعداد ۵۰۰ فقره مجوز پرداخت تسهیلات دریافت کردیم که ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات صفر درصد و مابقی عین نهضت ملی پرداخت می‌شود.



وی تصریح کرد: در مجلس یازدهم نتوانستیم برای اشتغال ۷۰ هزار جوان بیکار استان از ظرفیت مناسب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده استفاده کنیم ولی قطعاً در این زمینه باید در سال‌های آینده حرکت‌های مؤثری رقم بخورد.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در راه‌اندازی دانشگاه صنعتی نیز به رغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد با وزیر علوم موفق نبودیم و انتظار اهالی استان در این زمینه به حق و به جا است.



نیکزاد ضرورت تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و حل مشکل و دغدغه ۷۰ هزار جوان بیکار را به عنوان یک مطالبه ضروری و به حق یادآور شد و افزود: هر چند در سال آخر هماهنگی نمایندگان استان در پیگیری موضوعات و مسائل مختلف کم‌رنگ بود اما در ۳ سال مجلس یازدهم تلاش کردیم تا به صورت منسجم برای تحقق مطالبات مردم استان پیگیری‌های جدی را از طریق وزارتخانه‌ها انجام داده و در این زمینه اهداف مورد نظر در حد وسع و توان تحقق پیدا کرد.



وی ضرورت تدوین سند جامع توسعه استان را با شناسایی مسائل و دغدغه‌های جدی یادآور شد و خاطرنشان کرد: همچنان سه موضوع بروکراسی اداری، بیکاری جوانان و عدم رغبت به سرمایه‌گذاری در این استان آزاردهنده است و ضرورت دارد با تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در این حوزه اقدامات و حرکت‌های مؤثری را شاهد باشیم.



نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مجلس یازدهم سعی کردیم تا بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شفاف‌سازی آرای نمایندگان را به صورت جدی پیگیری کنیم که این طرح‌ها در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت با برخی ایرادات مسکوت مانده است.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت تعیین تکلیف نیروهای دولتی و شاغل در ادارات را یادآور شد و بیان کرد: تلاش کردیم تا واسطه‌ها را در این حوزه رفع کنیم تا امکان اشتغال پایدار و مناسب برای جوانان و فارغ‌التحصیلان فراهم آید.



وی پرداخت مطالبات گندمکاران را به رغم تولید ۱۱ میلیون تن گندم به همت کشاورزان غیرتمند یادآور شد و تصریح کرد: در سایه تولید آنها کشور به استقلال رسیده و ضروری است تا مطالبات آنها در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.



نیکزاد یادآور شد: قرار است ۳۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران و ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان تا آخر مهرماه به حساب آنها واریز شود.



وی از اجرایی شدن ماده ۳۱ قانون ایثارگران در ترمیم حقوق و مزایای جانبازان و ایثارگران خبر داد و گفت: قرار است در این زمینه مصوبه قانونی مجلس عملیاتی شود.



نیکزاد افزود: قیر حواله‌ای مجلس برای هفت دستگاه اجرایی تأمین می‌شود و در کنار آن امیدواریم اصلاح قانون کنکور را نیز با هدف کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها به سرانجام برسانیم.



وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا پایان مجلس یازدهم برنامه هفتم توسعه تصویب و برنامه سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود و بسیاری از طرح‌ها و لوایح نیز در فرآیند تصمیم‌گیری مجلس قرار می‌گیرد.



نیکزاد اضافه کرد: از منابع محدود استان هنوز پرداختی‌ها را در حوزه عمرانی شاهد نبودیم و بهتر است مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه و تمرکز خود را در توزیع ۷۰ درصد منابع به صورت ملی هدف‌گذاری کنند تا از این محل منابع بیشتری نصیب استان شود.



وی اجرای خط دوم انتقال گاز به اردبیل و انتقال آب به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب از طریق سد شهریار را یادآور شد و بیان کرد: توسعه پست فوق توزیع برق با تأمین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل فاضلاب شهرهای مختلف جز اولویت‌های اصلی است که برای توسعه فاضلاب اردبیل نیز ۳۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.



نیکزاد تکمیل زیرساخت ارتباطات و برقراری ۵۴ پرواز مستقیم به فرودگاه اردبیل را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و ادامه داد: تکمیل بزرگراه‌ها به همراه تکمیل و بهره برداری راه آهن اردبیل – میانه در اولویت است و امیدواریم در سفر پیش روی رئیس جمهور این پروژه ریلی افتتاح و شاهد عملیات احداث راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد باشیم.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان اردبیل از منابع تهاتر نفت ۷۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان آن به حساب نقد به حساب استان واریز شده و ۳۰۰ میلیارد تومان آن نیز در ماه‌های آینده واریز خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 369972
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار